´╗┐

Calculator caloric

necesarul zilnic de calorii

Calculeaza-ti necesarul zilnic de calorii

Selecteaza sexul:




Varsta:




Greutatea (kg):




Tipul de activitate:
Necesarul minim de calorii pe zi este de 0000 de calorii!
Necesarul mediu de calorii pe zi este de 0000 de calorii!

Calculator caloric

Necesarul zilnic de calorii variaza in functie de mai multi factori, cum ar fi: varsta sexul, greutatea corporala si nu in ultimul rand de activitatea pe care o prestezi. Caloriile ingerate reprezinta pentru corpul uman combustibilul de care are nevoie pentru a trai, pentru a mentine constanta temperatura corporala, pentru realizarea functiilor vitale de la respiratie, la activitatile intestinale si metabolice. Caloriile sunt materia prima a metabolismului.

La origine, caloria este o unitate de masura in fizica, care este definita drept cantitatea de caldura necesara pentru a creste temperatura unui mililitru de apa cu 1°C. In dietetica, valoarea energetica a unui aliment corespunde cantitatii de caldura degajate prin arderea sa. Kilocaloria (Kcal) echivaleaza cu 1000 calorii, iar unitatea internationala este kilojoulul (Kjoul), 1 kcal = 4,18 kjouli.

Principalii nutrienti care genereaza energia sunt carbohidratii, proteinele si lipidele. Carbohidratii elibereaza energie, proteinele sunt elemente de baza pentru muschi, tendoane, cartilagii, hormoni si enzime, in timp ce grasimile, in afara de rolul de protectie termica, ajuta si la transportul vitaminelor liposolubile si intervin in procesul de sinteza al hormonilor. Corpul nu poate elimina excesul de energie, iar in cazul in care consumam mai multa energie decat este necesara, excesul de energie se transforma in grasimi. Acesta este si motivul pentru care fiecare dintre noi are nevoie de un anumit aport caloric zilnic, mai mare sau mai mic, in functie de varsta, sex, dar si in funtie de stilul de viata: sedentar sau activ.

Echilibrul alimentar este la fel de important ca si numarul de calorii consumate, deoarece o persoana care consuma 1500 de calorii, dar nu are o alimentatie echilibrata se poate ingrasa, in timp ce o persoana care consuma 2000 de calorii isi poate mentine cu succes greutatea.