Detecteaza rezolutia si pozitia mouse-ului

dimensiune ecran si browser

Detecteaza rezolutia si pozitia mouse-ului



Rezolutia ecranului




Adancimea de culoare




Orientarea ecranului




Dimensiunea browserului





Pozitia mouse-ului sau a punctului selectat


Rezolutia ecranului, dimensiunea browserului si pozitia selectata

Rezolutia ecranului reprezinta numarul de pixeli (puncte informationale alb/negru) ce pot fi afisati pe fiecare dimensiune, deci suprafata grafica a unui monitor este alcatuita dintr–o matrice de puncte sau mai exact pixeli care formeaza o imagine, a carei calitate difera in functie de numarul de puncte ce o alcatuiesc. Pixelul este un element component, de obicei foarte mic, al imaginilor grafice (fotografii, desene etc.) digitale. Denumirea pixelului provine din engleza de la Picture ELements (elemente de imagine) si descrie cele mai mici componente ale imaginii. Se prescurteaza prin "px" si mai rar cu "p". Un multiplu des intrebuintat este 1 Mpx = 1 megapixel = 1 milion pixeli. Pixelul poate avea forma patrata cea mai des intalnita, in special la imaginile fotografice, sau si forma dreptunghiulara, indeosebi folosit pentru reproduceri video (televizor, proiector video etc.).

Definirea atributelor unui pixel se poate face pe 1, 2, 4, 8, 16 sau si mai multi biti pentru fiecare plan de culoare sau de transparenta. De exemplu, pixelul definit pe 1 bit poate forma doar o imagine alb/negru pentru a indica ce pixel este alb si ce pixel este negru, pixelul definit pe 8 biti poate forma o imagine greyscale care suporta 256 de nuante diferite de gri. Imaginile color sunt reproduse de ecrane folosind 4 biti (16 culori), 8 biti (256 culori), 16 biti (65 de mii de culori) numit high color si 24 biti (16 milioane culori) numit true color. Unele camere digitale si scanner-e folosesc 30 sau 36 biti pe pixel. Acesti extra-biti sunt folositi pentru a imbunatatii culorile din imagini pentru ca ulterior sa le proceseze pentru un final de 24 biti. Pixelul mai poate fi definit si ca 3 x 8 biti (imagine RGB), 4 x 8 biti (imagine CMYK, Lab sau HSL) etc.

Chiar daca rezolutia determina calitatea imaginii digitale la fel de importanta este si adancimea de culoare deoarece aceasta specifica volumul de informatii despre culori care este disponibil pentru fiecare pixel dintr-o imagine. Pentru a reprezenta o culoare calculatorul, telefonul sau orice alt device cu afisaj foloseste un numar de culori (nuante) de la alb pana la negru. Numarul de culori (nuante) intre alb si negru formeaza adancimea de culoare. Cu cat acest numar de culori este mai mare cu atat calitatea imaginii este mai buna. Un ecran poate aproxima realismul acestor culori, dar pentru a putea face asta este foarte important echipamentul folosit si de setarile acestuia, deoarece daca nu are suficiente culori pentru a afisa toate nuantele unei imagini in locul acestora va pune unele apropiate din paleta sa de culori, insa in acest moment imaginea este deja denaturata. Vechile computere puteau reproduce doar 16 sau 256 culori, in schimb astazi multe sisteme dispun de o placa video si de un ecran ce pot reproduce o cantitate de culori numita 24-bit True Color. Acesta este numit Culori Adevarate deoarece aceste sisteme reproduc 16 milioane culori, aproape de numarul de culori percepute de ochiul uman.

Dimensiunea browserului este o dimensiune diferita de rezolutia ecranului, deoarece aceasta afiseaza rezolutia la care este incarcata pagina web in browser.

Pozitia mouse-ului sau a punctului selectat reprezinta punctul in care se afla mouse-ul sau punctul selectat dintr-o pagina web. Punctul in care se afla mouse-ul este determinat cu ajutorul coordonatelor x si y.